CZY WARTO ZAKŁADAĆ PROFIL LINKEDIN?

CZY WARTO ZAKŁADAĆ PROFIL LINKEDIN? CZY ZWIĘKSZA TO SZANSE NA UZYSKANIE PRACY?

Rozwój zawodowy jest procesem, który przebiega w ramach ogólnego rozwoju człowieka. Realizacja wszystkich potencjalnych możliwości wynika z naturalnej chęci do rozwoju, do wzrostu, do osiągnięcia pełni swoich możliwości. Teorie rozwoju zawodowego podkreślają, że ten proces rozpoczyna się już w dzieciństwie i trwa do wieku dojrzałego i jest kontinuum decyzji uwarunkowanych rozmaitymi czynnikami, w tym biologicznymi, psychologicznymi, ekonomicznymi, a także społecznymi.

Skutki nietrafnego wyboru w ramach rozwoju, podejmowania nie do końca świadomych decyzji to m.in.:

  • niepodejmowanie pracy w wyuczonym zawodzie (strata czasu, po co się uczyć, skoro nam nie odpowiada),
  • niska jakość wykonywanej pracy (z powodu braku uzdolnień czy zainteresowań w tym kierunku),
  • brak satysfakcji z pracy, napięcie psychiczne (gdy praca nie sprawia nam przyjemności, przerasta nasze możliwości, czy przeciwnie – nudzi nas).

ROLA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Wraz z rozwojem technologii internetowych zjawisko „autoprezentacji” w procesie rozwoju zawodowego nabrało kompletnie innego wymiaru. Zaprezentowanie siebie w tzw. cyberprzestrzeni umożliwiają różnego rodzaju media społecznościowe. Mają one w swoim założeniu zachęcać do interakcji, wzbudzać ciekawość, pozwalać nie tylko na konsumowanie ale również na wymianę treści. Szeroko pojęte technologie są jednocześnie narzędziem do tworzenia i komunikacji społecznej w internecie. Zatem kandydaci za ich pomocą mogą zaznaczyć swoją obecność i odpowiednio przedstawić swoją osobę. Odpowiednie zaprojektowanie i prowadzenie profili społecznościowych pozwala na przemyślane konstruowanie własnej tożsamości z jednoczesnym budowaniem odpowiedniego wizerunku, służącego rozwojowi naszej marki osobistej.

W oczach innych ludzi jesteśmy markami, zatem warto i ważne jest świadome budowanie swojego wizerunku.

CO TO JEST LINKEDIN?

W dzisiejszej dobie social media są nośnikami informacji i portal Linkedin jest z pewnością jednym z silnych mediów o dużym wpływie opiniotwórczym oraz pośrednikiem w interakcjach pomiędzy kandydatami, a pracodawcami ale również pomiędzy firmami. Linkedin jest zatem największym medium, które skupia się na rozwoju kariery, budowaniu sieci kontaktów zawodowych ale również biznesowych. Pamiętajmy, że ten największy międzynarodowy serwis z zakresu budowania wizerunku biznesowego należy do firmy Microsoft. Jako taki pozycjonuje się bardzo wysoko w Google. Profil zawodowy LinkedIn zatem świetnie nadaje się do personal brandingu.

BIBLIOGRAFIA:

www.linkedin.com
www.prawo.pl

E- MENTOR, dwumiesięcznik SGH w Warszawie; Parzoń, A. (2019). Autoprezentacja zawodowa internautów w portalu społecznościowym LinkedIn.com. e-mentor, 4(81), 71–78. DOI: 10.15219/em81.1436

Sandra Long „LinkedIn for personal branding. The ultimate guide”

Puls Biznesu LinkedIn dla szukających pracy Adrian Gamoń 30.07.20.

 

Jeżeli chcecie dowiedzieć się czy i dlaczego warto zakładać profil właśnie na LinkedIn, koniecznie poświęćcie chwilę na lekturę drugiej części artykułu, którą znajdziecie na stronie Job Designer >>https://jobdesigner.pl/<<.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *